Victorie în instanță pentru Primăria Sectorului 4 într-o dispută legată de reabilitarea Colegiului Gheorghe Șincai

Exclusivitate

În 2020, Primăria Sectorului 4 a demarat un proiect privind consolidarea şi reabilitarea clădirii în care funcționează Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, fiind încheiat în acest sens un contract cu o firmă de construcții, în valoare de 17,6 milioane lei. Conform administrației locale,  liceul funcționează pe Calea Șerban Vodă nr. 167 într-o clădire de patrimoniu, a cărei construcție a fost finalizată în 1928. Numai că imobilul este deteriorat, impropriu uzului potrivit destinației sale și prezintă risc seismic de gradul II, astfel cum rezultă din consultarea Raportului de evaluare seismică nr. 2702/11.2019. În aceste condiții, Primăria a început demersurile pentru efectuarea lucrărilor de construire, obținând Autorizația de construire nr. 501/21.09.2020 și a parcurs toate etapele privind achiziția serviciilor de proiectare și a lucrărilor de execuție necesare în vederea consolidării clădirii.

Administrația condusă de Daniel Băluță a propus ca, pe durata lucrărilor (22 de luni), activitatea didactică să se desfășoare temporar în altă parte, însă elevii și profesorii au refuzat și chiar au protestat în stradă. În septembrie 2020, Consiliul de administrație al liceului a respins relocarea în altă clădire, iar Primăria a reacționat prin chemarea în instanță, solicitând evacuarea de urgență și predarea amplasamentului.

Pe 21 septembrie 2020, Primăria Sectorului 4 a obținut de la Primăria Generală autorizația de construire pentru modernizarea, reabilitarea liceului și obținerea autorizației de securitate la incendiu. Numai că la data de 16.02.2021, Primarul General al Municipiului București a emis Dispoziția nr. 1014/16.02.2021 de suspendare a autorizației de construire nr. 501/21.09.2020 pentru două motive: absența documentației tehnice pentru organizarea execuției din documentația care a stat la baza emiterii autorizației de construire și respectiv discrepanța dintre durata solicitată pentru executarea lucrărilor – de 6 luni, conform cererii de emitere a AC – și durata autorizată prin Autorizația de construire din 21.09.2020 de 24 de luni.

Acesta a fost contextul în care Primăria Sectorului 4 a cerut, la începutul anului 2021, Tribunalului București – Secția a II-a Contencios Administrativ și Fiscal, în temeiul art. 8 din Legea nr. 554/2004, anularea Dispoziției Primarului General al Municipiului București nr. 1014/16.02.2021, prelungită prin Dispoziția Primarului General al Municipiului București nr. 1815/15.03.2021. După ce o primă soluție în litigiu a fost casată, în rejudecare, Tribunalul București a respins acțiunea formulată de Primăria Sectorului 4, astfel cum a fost modificată și casată, ca neîntemeiată. A urmat apoi apelul, așa că litigiul a ajuns în fața judecătorilor Curții de Apel București care, la sfârșitul lui noiembrie anul trecut, au decis să dea dreptate Primăriei conduse de Daniel Băluță:

  • Solutia pe scurt: Admite recursul. Casează în parte sentinţa recurată şi rejudecând: Anulează dispoziţia nr. 1014/16.02.2021 şi dispoziţia nr. 1815/15.03.2021. Menţine în rest sentinţa recurată. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, astăzi, 27.11.2023.
spot_img

Articole recente

Judecătorii îi fac, în final, dreptate unui șofer prins că a condus în timp ce poliția îi prelungise suspendarea permisului, deși omul a vrut...

La data de 11 noiembrie 2019, conducătorul auto XXX a fost sancționat contravențional cu amendă, în cuantum de 580...

Mai multe articole din aceeași categorie