Treasure Island SRL a fost înființată în decembrie 2016, fiind o firmă de publicitate specializată în clipuri video și organizare de conferințe. În anul înființării, Treasure Island nu a avut niciun angajat, a realizat un profit net de 15.364 de lei și a avut o cifră de afaceri netă de 16.121 de lei. În doi ani de la înființare, firma a crescut de la 0 la 13 angajați și de la 16.000 lei la 1,5 milioane lei, cifră de afaceri. În 2023 a menționat afaceri de 3,7 milioane de lei, pierderi de 1 milion de lei și un număr de 58 de angajați. Anul următor a înregistrat afaceri de 5,28 milioane lei, pierderi de 1,2 milioane lei, date raportate cu un număr de 42 angajați. Firma a devenit cunoscută pentru contractul de 200.000 de euro încheiat cu Societatea de Transport București (STB) pentru realizarea unui clip de promovare și organizarea de evenimente.
În ultima zi a anului 2021, între Treasure Island SRL și Primăria Sectorului 1a fost încheiat Acordul-cadru de achiziţie publică de „Servicii de asistenţă pedagogică si administrative în învăţământ necesare pentru desfăşurarea activităţilor educative, recreative şi timp liber ale elevilor în cadrul programului „Educatie pentru viaţă” în unitățile de învăţământ preuniversitar din Sectorul 1 al Municipiului Bucuresti” ce purta numărul J-AC 183/31.12.2021. Conform prevederilor art.9 din Acordul cadru nr. J-AC 183/31.12.2021, durata de implementare a acestuia era de maxim 4 ani de la data emiterii ordinului de incepere a serviciilor, respectiv 21.03.2022. În ceea ce privește prețul agreat de părți, potrivit dispozițiilor art. 6 din Acordul cadru nr. J-AC 183/31.12.2021, acesta a fost stabilit la suma de 19.175.903,64 lei. Din prețul total agreat, a fost încasată suma de 14.282.788,95 lei, raportat la valoarea contractelor subsecvente încheiate până la data de 26 noiembrie 2024, potrivit acordului cadru.
În 29 august 2024, Primăria Sectorului 1 a informat societatea Treasure Island SRL că s-a aprobat finanțarea proiectului „Educație pentru viață” prin HCL nr.157/2024, fondurile necesare derulării proiectului fiind alocate de la bugetul local al Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti însă „unitățile de învățământ implicate vor implementa în mod individual acest proiect”. Prin aceeași adresă, Primăria a comunicat faptul că, având în vedere că unitățile de învățământ au început procedurile de atribuire a contractelor pentru serviciile în discuție, conform HCL 157/2024, în prezent Sectorul 1 al Municipiului Bucureşti nu mai poate încheia un contract subsecvent la Acordul Cadru J-AC 183/31.12.2021”.
În aceste condiții, prin cererea de chemare în judecată din data de 26.11.2024, Treasure Island SRL a solicitat, în contradictoriu cu pârâtul Sectorul 1 al Municipiului Bucureşti, obligarea pârâtului la plata sumei de 4.893.114,69 lei reprezentând prejudiciul produs ca urmare a nerespectării obligaţiilor asumate prin Acordul cadru nr. J-AC 183/31.12.2021, precum şi obligarea la plata cheltuielilor de judecată. Suma de 4.893.114,69 lei solicitată reprezintă diferența de preț care rezultă din suma agreată și cea efectiv achitată de pârâtă, în temeiul acordului cadru. În ceea ce privește executarea contractului, reclamanta a precizat că în conformitate cu dispozitiile art. 11 alin. 11.1 și alin.11.2, precum şi art. 12 din Acordul Cadru J-AC 183/31.12.2021, Sectorul 1 al Municipiului București și-a asumat obligația ca pe durata derulării acordului-cadru să atribuie exclusiv reclamantei, contracte subsecvente pentru serviciile care fac obiectul acordului-cadru.
În replică, Primăria Sectorului 1 a susţinut în esenţă că, după cum sugerează și denumirea, actul încheiat între părţi la data de 31.12.2021 nu are valoarea unui contract de achiziție publică, fiind doar un acord cadru, o promisiune bilaterală de a contracta prin care s-au stabilit elementele/condiţiile generale aplicabile contractelor de achiziție subsecvente.
În ianuarie anul acesta, instanța de fond a respins actiunea ca neîntemeiată. În motivarea sentinței, consemnată de rejust.ro, Tribunalul a constatat că acordul-cadru nu este echivalentul contractului de achiziție publică definit de art. 3 alin. 1 lit. l din Legea nr.98/2016, astfel cum în mod eronat susţine reclamanta, conținutul acestuia reprezentând doar cadrul general definit de părţi în vederea încheierii contractelor de achiziție publică, subsecvente acestuia. Prin urmare, Tribunalul reţine că susţinerile reclamantei referitoare la neîndeplinirea de către pârât a obligaţiilor asumate prin Acordul cadru sunt neîntemeiate, deoarece acordul în discuţie nu consacră obligaţia pârâtului de a încheia un contract subsecvent de achiziţie de lucrări cu reclamanta, ci instituie doar exclusivitatea reclamantei în măsura în care pârâtul va decide să achiziţioneze serviciile menţionate de acordul cadru. Or, reclamanta nu a dovedit că pârâtul ar fi încheiat un contract având ca obiect servicii de asistenţă pedagogică şi administrative în învăţământ necesare pentru desfăşurarea activităţilor educative, recreative şi timp liber ale elevilor în cadrul programului „Educaţie pentru viaţă” în unitățile de învăţământ preuniversitar din Sectorul 1 al Municipiului București, cu un alt operator economic decât reclamanta sau că intenţionează să o facă, situaţie care ar fi constituit încălcarea obligaţiei asumate de art. 11.2 şi 12 din Acord. Totodată, nu poate fi reţinută ca faptă ilicită în sarcina pârâtului Sectorul 1 al Mun. București adoptarea de către Consiliul Local Sector 1, autoritate deliberativă a administraţiei publice locale conform art. 106 din Codul Administrativ, a HCLS1 nr.157/2024 prin care s-a delegat unităţilor de învăţământ/aparatului de specialitate al primarului Sectorului 1 competenţa privind contractarea serviciilor.
Treasure Island SRL a formulat apel, care a fost soluționat definitiv de Curtea de Apel București zilele trecute:
- Solutia pe scurt: Respinge apelul, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată astăzi, 09.07.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

