În decembrie 2023, Primăria Municipiului București a lansat în licitație contractul de proiectare și executare a unor lucrări de reabilitare a sistemului rutier, ce viza servicii de proiectare asistență tehnică din partea proiectului și lucrări de execuție reabilitare sistem rutier pentru două loturi.
* Lot 1 – Reabilitare sistem rutier pe Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan, lungime traseu 18,000 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere.
Infrastructura de tramvai aferentă liniei 40 are două terminale (Piața Sfanta Vineri și Complex RATB Titan) și străbate arterele: Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărași, Piața Eudoxiu Hurmuzachi, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady.
Valoarea estimată a lotului este de 745.280.163 lei fără TVA.
Contractul are durata de 33 de luni.
* Lot 2 – Reabilitare sistem rutier:
Obiectul 2 – Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian. Obiectul 13 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian.
Obiectul 15 – Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului între B-du
Valoarea estimată a lotului este de 111.626.759 lei fără TVA.
Contractul are durata de 18 de luni.
Sunt vizate următoarele obiective:
* Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian lungime traseu 1,900 km, cale dublă linie curentă. Infrastructură de tramvai aferentă liniei 55 străbate arterele Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărași, Str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Șos. Iancului, Șos. Pantelimon.
* Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Stradă Traian B-dul Ferdinand I între Sos. Mihai Bravu și str. Traian este deservit de linia de tramvai 14, lungime traseu 0,690 km cale dublă linie curentă.
* Reabilitare sistem rutier pe Stradă Dristorului între B-dul Camil Ressu și Strada Baba Novac, lungime traseu 0,220 km cale dublă linie curentă. Pe stradă Dristorului linia de tramvai este amplasată în zona carosabilă (pe un singur sens) și realizează legătura între Șos. Mihai Bravu și B-dul Camil Ressu, asigurâd astfel întoarcerea tramvaielor în caz de avarie pe tronsoanele adiacente.
În total, contractul avea valoarea estimată de 856.906.922 lei fără TVA, adică aproximativ 172 de milioane de euro fără TVA.
Licitația a fost câștigată de firma PORR CONSTRUCT SRL, valoarea contractului fiind de 715.580.351 lei (fără TVA). O firmă concurentă, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT SA, în calitate de lider al Asocierii UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT SA – MARI-VILA COM SRL – VIAROM CONSTRUCT SRL – DRUM CONCEPT SRL, a depus imediat contestație, la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). În data de 4 septembrie 2024, CNSC a adoptat Decizia NR.2495/C3/2598, prin care a respins ca nefondată, contestația formulată de UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT SA, în calitate de lider al Asocierii UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT SA – MARI-VILA COM SRL – VIAROM CONSTRUCT SRL – DRUM CONCEPT SRL, în contradictoriu cu MUNICIPIUL BUCUREȘTI.
La data de 18 septembrie 2024, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT SA a atacat decizia CNSC în instanța de contencios administrativ a Curții de Apel București. La sfârșitul lunii trecute, judecătorii au respins definitiv contestația:
- Solutia pe scurt: Respinge contestatia ca nefondata. Obliga petenta la plata catre intimata PORR Construct SRL a sumei de 50.000 lei, reprezentand onorar avocat redus. Definitiva. Pronuntata azi, 31 ianuarie 2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei.
foto: commons.wikimedia.org