Trei candidați se bat pentru șefia Institutului Național de Expertize Criminalistice

Exclusivitate

Ministerul Justiţiei organizează, în perioada 20 august 2024 – 12 septembrie 2024, selecţia în vederea numirii în funcţiile de director şi director adjunct ai Institutului Naţional de Expertize Criminalistice. În conformitate cu dispoziţiile art, 224 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 11/2024 privind statutul grefierilor şi al altor categorii de personal care ocupă funcţii de specialitate în cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea şi al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, directorul şi directorul adjunct ai Institutului Naţional de Expertize Criminalistice sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al Ministrului Justiţiei dintre experţii cu grad profesional maxim care funcţionează în cadrul Institutului. Numirea în funcţia de director şi director adjunct se face pentru o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată.

La concurs s-au înscris 3 candidați pentru postul de director al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice și doar un singur candidat pentru cel de director adjunct al INEC. Experţii criminalişti participanţi la selecţie au susținut, în data de 9 septembrie 2024, un interviu de 45 de minute în faţa comisiei de selecţie, care a constat în:

  • susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie;
  • verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând, în esenţă, capacitatea de organizare, asumarea responsabilităţilor, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa în modernizarea managementului instituţiei, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare, capacitatea şi disponibilitatea de a lucra în echipă şi de a colabora cu colegii;
  • prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute de lege;
  • verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie;
  • verificarea aspectelor legate de motivaţia, conduita, integritatea şi deontologia profesională.

Rezultatele selecţiei se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina Internet a acestuia, până la data de 12 septembrie 2024.

 

spot_img

Articole recente

Partenera șpăgarului-fugar Sorin Oprescu se judecă cu ANABI pentru vila din Herăstrău, confiscată în urma procesului de corupție

La data de 1 august a acestui an, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) a publicat un anunț privind confiscarea extinsă...

Mai multe articole din aceeași categorie