Știri Exclusive

Primăria Capitalei pierde la Curtea de Apel București procesul contra Astra Vagoane Călători Arad privind achiziția a 100 de tramvaie

Curtea de Apel București a admis miercuri, 24 iunie, solicitarea companiei Astra Vagoane Călători SA din Arad, obligând Primăria Municipiului București să pună în executare o decizie a Consiliului National pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) legată de procedura de licitație pentru achiziția, din fonduri europene, a 100 de tramvaie în Capitală. 

Solutia pe scurt: Respinge cererea de acordare a accesului la dosar. Respinge plângerile, ca neîntemeiate. Definitivă. Pronunţată azi, 24 iunie 2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Document: Hotarâre  883/2020  24.06.2020

Miza disputei

Miza financiară a procesului, în care Astra Vagoane Arad SA a fost reprezentată de Casa de avocatură Țuca Zbârcea & Asociații,  este de circa 845 milioane de lei (fără TVA). Procedura de achiziție a fost lansată în 2018, iar comisia de licitație din PMB a decis în luna noiembrie 2019 că cea mai bună ofertă este a turcilor de la Durmazlar Makine Sanayi Ve Tigaret A.S. Turcii de la Durmazlar au concurat la această licitație cu asocierea Astra Vagoane Călători Arad – CRRC (China). După anunțul Comisiei de licitație, au urmat imediat contestațiile și disputele în instanță.

Ce urmează

După pronunțarea CAB din 24 iunie, Primăria București a transmis un comunicat în care afirmă că „așteaptă şi motivarea pentru a afla instrucţiunile dispuse de instanţă. Între timp, Primăria Capitalei va constitui de urgenţă comisia de evaluare, având în vedere că s-a menţinut soluţia pronunţată de CNSC, prin care s-a dispus reluarea procedurii de la un anumit punct, impunându-se reevaluarea anumitor aspecte”.

La rândul său, Astra Vagoane Călători Arad (AVC) a remis un comunicat de presă în care afirmă că, „în urma soluției Curții de Apel București, Primăria Municipiului București este în situația de a pune în executare decizia CNSC și de a descalifica oferta Durmazlar pentru că:

  • nu a prezentat certificat de omologare tehnică a modelului de tramvai ofertat;
  • a ofertat un prototip, respectiv un model de tramvai care nu a circulat pe străzile vreunui oraș european;
  • și-a completat în mod nelegal oferta”.

Foto: wikipedia