România a pierdut, până la sfârşitul anului trecut, fonduri europene nerambursabile în valoare de 320 de milioane de euro alocate prin programul Connecting Europe Facility (CEF) pentru cele trei secţiuni de cale ferată dintre Braşov şi Sighişoara, parte a Coridorului feroviar IV Pan-European. Valoarea totală a finanțărilor asigurate din fonduri europene nerambursabile pentru Coridorul feroviar IV Pan-European era de 1,1 miliarde euro. Declarația a fost făcută marți, 22 septembrie, de ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, cu prilejul ceremoniei de semnare a contractului de reabilitare a liniei ferate pe Subsecţiunea 2, Apaţa – Caţa, din secţiunea de cale ferată Braşov – Sighişoara.
Referitor la întîrzierile cauzate de blocajele din instanță, Lucian Bode a adăugat că a verificat, de curiozitate, cât a trecut din momentul în care s-a dat acordul procedurii şi până în momentul în care s-a semnat contractul. Astfel, în cazul secţiunilor 1 şi 3 din calea ferată Brașov-Sighișoara, din iulie 2018, când s-a emis raportul procedurii și până în februarie 2020, au fost 14 termene în instanţă, iar pentru secţiunea 2, între ianuarie 2019, când a fost emis raportul procedurii, şi iulie 2020, au fost 22 de termene în instanţă.
În opinia ministrului Transporturilor, aceste blocaje apărute în instanţe au condus la reducerea accesării de către România a fondurilor europene nerambursabile. Lucian Bode consideră că ar fi nevoie de instanțe specializate în achiziții publice, unde înfățișările să se deruleze mult mai rapid.
foto: cfr.ro