O primă înfrângere pentru Mega Image într-un litigiu de 2 milioane de euro cu Consiliul Concurenței

Exclusivitate

În 14 iulie 2022, Consiliul Concurenței a adoptat Decizia nr. 56, prin care a sancționat societatea Mega Image SRL cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază. Autoritatea de concurență a precizat că a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază ( din categoriile ulei, făină și mălai, pentru perioada ianuarie 2021 – februarie 2022), constatând apoi că există anumite neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image. Spre exemplu, în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acelui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat, Mega Image motivând că a constatat existența unei erori de sistem informatic, care ar fi determinat apariția unor neconcordanțe la încărcarea datelor transmise ca răspuns la solicitarea inițială de informații a Consiliului Concurenței, prin raportare la informația transmisă către Monitorul Prețurilor.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat atunci Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței. Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

După sancționare, Mega Image SRL s-a adresat instanței de judecată competente, Secția contencios administrativ și fiscal de la Curtea de Apel București, cerând anularea Deciziei 56/14.07.2022. La sfârșitul anului 2023, completul de judecată a pronunțat o primă soluție în acest litigiu:

  • Solutia pe scurt: Respinge cererea de chemare în judecată astfel cum a fost modificată ca neîntemeiată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererile de recurs se depun la Curtea de Apel Bucureşti, secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin grefa instanţei, azi, 27.12.2023.
spot_img

Articole recente

Judecătorii îi fac, în final, dreptate unui șofer prins că a condus în timp ce poliția îi prelungise suspendarea permisului, deși omul a vrut...

La data de 11 noiembrie 2019, conducătorul auto XXX a fost sancționat contravențional cu amendă, în cuantum de 580...

Mai multe articole din aceeași categorie