Curtea de Apel București a hotârât marți, 20 octombrie, amendarea ministrului Lucian Bode și a Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor pentru ne-executarea unei hotărâri judecătoreşti (art.24 din Legea nr.554/2004).
Soluția pe scurt: Respinge excepţiile lipsei calităţii procesuale pasive şi lipsei de interes/obiect, astfel cum au fost invocate de pârâtul Bode Lucian Nicolae, ca neîntemeiate. Admite în parte cererea. Aplică pârâtului Bode Lucian Nicolae, având calitatea de ministru al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, o amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, începând cu data pronunţării prezentei hotărâri şi până la data executării obligaţiei, dar nu mai târziu de data de 31.10.2020. Obligă pârâtul Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor la plata către reclamantă a unor penalităţi de 1.000 lei pe zi de întârziere, în condiţiile art.24 alin.3 din Legea nr.554/2004 şi art. 906 din Codul de procedură civilă, începând cu data pronunţării prezentei hotărâri şi până la data executării obligaţiei, dar nu mai târziu de data de 31.10.2020. Respinge în rest, cererea. Cu recurs în 5 zile de la comunicare. Recursul se poate depune la Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal. Pronunţarea se face prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, conform art. 396 alin. 2 din Codul de procedură civilă, azi, 20.10.2020.
Document: Hotărâre 20.10.2020
Întrucât amenda pe care o va avea de plătit ministrul Lucian Bode este de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, iar de la 1 ianuarie 2020 salariul minim brut este de 2.230 de lei, rezultă că cuantumul acestei amenzi este de aproximativ 450 de lei zilnic.
Ministerul Transporturilor trebuia să pună în aplicare o hotărâre luată tot de Curtea de Apel București, în 2018: „obligă pe pârât (Ministerul Transporturilor) la notificarea către Comisia Europeană şi către celelalte state membre ale Uniunii Europene a societăţii reclamante Infer Consulting ca organism pentru aplicarea procedurilor de evaluare a conformităţii elementelor constitutive de interoperablitate ( ECI)din componeneţa vehiculelor feroviare care au ca referinţă STI-urile structurale aplicabile cf. art. 13 din HG nr. 877/2010.”
Firma care va primi aproximativ 1.500 de lei ( 300 de euro) zilnic, până la data executării obligației impuse de instanță, din partea ministrului Bode și a Ministerului Transporturilor și se numește Infer Consulting SRL. Ea este controlată de fostul director al CFR Călători, Valentin Dorobanțu. De-a lungul timpului, acesta a ocupat mai multe posturi de conducere în cadrul CFR SA, Autorității Feroviare Române (AFER) și CFR Călători, dar a lucrat și în mediul privat, pentru câțiva ani fiind preşedintele Organizaţiei Patronale a Societăţilor Feroviare Private din România.