Curtea de Apel București a respins vinerea trecută contestația depusă de firma nemțeană Danlin XXL față de decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor legată de atribuirea contractului pentru lotul Leghin – Târgu Neamț din Autostrada Unirii ( A8) Târgu Mureș – Ungheni:
- Solutia pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Obligă petenta la plata sumei de 11.840,98 lei cu titlu de cheltuieli de judecată către intimata SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition Umb SRL – SC Tehnostrade SRL. Definitivă. Pronunţată prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 27.10.2023
În 24 august 2023, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat Decizia 1974, prin care a respins ca nefondată contestația înregistrată sub nr. 41859/01.08.2023, formulată de Asocierea SC DANLIN XXL SRL – SC INTERTRANSCOM IMPEX SRL, prin lider de asociere SC DANLIN XXL SRL, împotriva comunicării rezultatului procedurii de atribuire nr. 92/69899/19.07.2023, emis de către CNAIR SA, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul procedurii de licitație deschisă online, organizată în vederea încheierii contractului de achiziție publică având ca obiect: „Proiectare și execuție Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț”.
În iulie anul acesta, asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 ( în lungime de 29,91 km) a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Lucrările, finanțate prin PNRR, trebuie finalizate în 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor.
Potrivit publicației Economedia.ro, compania Danlin XXL, care a contestat mai multe licitații pe care le-a câștigat UMB pentru Autostrada Moldovei (A7) și Autostrada Unirii (A8), este cel mai mai mare constructor din județul Neamț, specializat în lucrări de infrastructură rutieră, având peste 300 de angajați, o cifră de afaceri de 330 de milioane lei anul trecut, dar care, potrivit portofoliului prezentat pe site-ul companiei, nu a lucrat la niciun proiect de Infrastructura mare (autostradă sau drum expres).