Plenul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a decis, în ședința din 12 martie 2025, organizarea concursului de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri (SNG), în Bucureşti, la data de 25 mai 2025, conform calendarului de desfăşurare a concursului, propus de SNG şi Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul CSM. Vineri, 21 martie 2025, plenul CSM a publicat:
– instructiunile privind folosirea platformei electronice
– anunț cu privire la actele anexate cererii de inscriere la concurs
– calendarul de concurs
– tematica si bibliografia pentru Concursul de admitere la SNG
– declaratie pe propria raspundere
– regulament privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere la Scoala Nationala de Grefieri, aprobat prin Hotararea nr. 173/22.03.2007.
De asemenea, s-a aprobat numărul de posturi de grefier cu studii superioare juridice, aferente instanţelor judecătoreşti, respectiv parchetelor de pe lângă acestea, și anume 70 posturi de grefier cu studii superioare juridice aferente instanţelor judecătoreşti şi 70 de posturi de grefier cu studii superioare juridice aferente parchetelor. Concursul se organizează la nivel naţional, iar durata cursurilor este de 6 luni.
Se pot înscrie la concurs persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de art 3 din Regulamentul mai sus precizat, respectiv: au cetăţenie română, domiciliul în România şi capacitate deplină de exerciţiu; nu au antecedente penale, nu au cazier fiscal şi se bucură de o bună reputaţie; cunosc limba română; sunt apte din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei şi au studii superioare juridice. În conformitate cu dispoziţiile art. 22 din Regulament, examinarea candidaţilor se face prin susţinerea unei probe scrise la următoarele discipline: procedură penală, procedură civilă, organizare judiciară.
Cererile de înscriere la concurs se depun în perioada 22 martie – 10 aprilie 2025 în format online, la adresa https://csmapp.csm1909.ro prin intermediul platformei informatice puse la dispoziţie de Consiliul Superior al Magistraturii. Instrucţiunile privind folosirea platformei electronice se regăsesc publicate la adresa sus menţionată. În cazul persoanelor care nu au acces la internet sau nu dispun de mijloacele tehnice pentru a realiza transmiterea documentelor în format online, precum şi în cazul în care platforma informatică nu funcţionează, candidaţii completează o declaraţie tipizată cu privire la aceste aspecte, publicată împreună cu prezentul anunţ, iar cererile pentru înscrierea la concurs se depun personal sau prin mandatar cu procură specială, în acelaşi termen, la tribunalul în a cărui rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa candidaţii.
La cererea de înscriere se anexează, în format scanat sau, după caz, în format letric, următoarele acte:
- actul de identitate (copie, în cazul depunerii letrice);
- diploma de studii superioare (inclusiv suplimentul la diplomă) ori adeverinţa provizorie – (copie, în cazul depunerii letrice);
- certificatul de cazier judiciar (original, în cazul depunerii letrice);
- certificatul de cazier fiscal (original, în cazul depunerii letrice);
- adeverinţă medicală din care să rezulte că este apt pentru exercitarea profesiei de grefier (original, în cazul depunerii letrice);
- dovada plăţii taxei de înscriere (copie, în cazul depunerii letrice).
Pentru înscrierea şi participarea la concurs, candidaţii urmează să achite o taxă de 800 lei, ce se plăteşte în contul Consiliului Superior al Magistraturii. Mai multe informații, aici.