Ministerul Afacerilor Interne a pus recent în dezbatere publică Proiectul ordinului viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, pentru modificarea Anexei nr.2 la Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 128/2011 pentru organizarea activităților privind accesul poliției locale la baze de date ale Ministerului Afacerilor Interne. Proiectul de act normativ se referă la modelul protocolului privind accesul structurilor Poliţiei Locale la baze de date ale Ministerului Afacerilor Interne, pentru îndeplinirea atribuţiilor legale ale poliţiei locale, în conformitate cu dispoziţiile art. 20 alin. (2) din Legea poliţiei locale nr. 155/2010.
Bazele de date la care se asigură accesul poliţiei locale, denumite în continuare baze de date, sunt:
1.Evidenţa informatică a persoanelor date în urmărire şi a persoanelor dispărute – „Urmăriţi”;
2.Evidenţa informatică a furturilor de auto – vehicule săvârşite în România şi a celor săvârşite în alte state sesizate oficial Poliţiei Române – „Furt auto”;
3.Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate;
4.Registrul naţional de evidenţă a persoanelor.
Conturile de utilizator și numărul acestora se vor acorda în funcție de capacitatea tehnică a sistemelor de a suporta interogările aferente numărului de utilizatori și raportat la evoluțiile tehnologice ale bazelor de date ale Ministerului Afacerilor Interne. Până la realizarea condițiilor tehnice menționate anterior, accesul la bazele de date se realizează numai prin dispeceratul poliției locale și se limitează la maximum 5 stații/dispecerat. Numărul maxim de utilizatori la nivelul poliției locale este de 20. Nivelul de acces la bazele de date menționate, facilitat pentru exercitarea atribuțiilor Poliției Locale, este stabilit de către structurile abilitate ale M.A.I., prin aplicațiile informatice puse de acestea la dispoziție.