Inventatorul eleronului de la Dacia berlină pierde definitiv procesul în care solicita plata onorariilor avocațiale în 9 dosare ale sale

Exclusivitate

Înalta Curte de Casație și Justiție a pus capăt recent litigiului în care Sandu Ion Romică, inginerul inventator al eleronului pentru Dacia berlină, solicitase plata, de către Uzina din Pitești și Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), a onorariilor avocațiale în 9 dosare ale sale.

  • Detalii soluţie: Decizia nr. 7 Respinge, ca nefondat, recursul declarat de reclamantul Sandu Ion Romică împotriva deciziei nr. 213 A din 15 februarie 2022 pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a IV-a civilă. Definitivă.

Anterior, în februarie 2022, Curtea de Apel București hotărâse să respingă ca nefondat, apelul formulat de către Sandu Ion Romică în procesul deschis împotriva pârâților SC Automobile Dacia SA și Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS). Instanța îl obligase atunci pe apelantul – reclamant la plata către intimata – pârâtă Automobile Dacia S.A. a sumei de 11.032,5 lei cu titlu de cheltuieli de judecată.

Inginerul Sandu Ion Romică solicitase judecătorilor să dispună restituirea cheltuielilor de judecată în sumă de 451.518,39 lei (aproximativ 100.000 de euro) efectuate cu onorariile pentru avocați în perioada cuprinsă între noiembrie 2004 – noiembrie 2017. Este vorba de cheltuielile efectuate în cele 9 dosare în care s-a judecat pentru a obține, într-un final, o compensație financiară pentru drepturile care i-au fost încălcate.  Inginerul piteștean a spus că a fost apărat în instanță de doi avocați, pe care i-a plătit, conform contractelor de asistență juridică încheiate cu aceștia, cu suma de 451.518,39 lei.

Cine este Sandu Ion Romică

Libertatea amintește că inginerul piteştean Sandu Ion Romică, inventatorul eleronului pentru Dacia berlină, a fost într-un final despăgubit, după ce a luptat în instanță pentru drepturile sale timp de 25 de ani. El a câştigat o lungă dispută în instanțe pe drepturi de autor asupra eleronului modelului Dacia berlină. Eleronul inventat de Sandu Ion Romică pentru automobilele Dacia era un dispozitiv aerodinamic a cărui funcție principală era de a îmbunătăți coeficientul aerodinamic al mașinii. Potrivit unei expertize realizate pe durata proceselor, economia realizată de Uzina Dacia cu invenţia lui Sandu era de 41 de dolari pe mașină. Avocații au susținut că economia realizată a avut impact pe fiecare dintre cele 700.000 de autoturisme produse în perioada 1998- 2004, numai că instanța a apreciat că invenția inginerului piteștean a avut impact doar asupra a 45.918 autoturisme. Prin urmare, el a primit despăgubiri de 941.319 dolari (832.436,61 euro), chiar dacă a solicitat o sumă mult mai mare, respectiv circa 25.000.000 dolari.

spot_img

Articole recente

Judecătorii îi fac, în final, dreptate unui șofer prins că a condus în timp ce poliția îi prelungise suspendarea permisului, deși omul a vrut...

La data de 11 noiembrie 2019, conducătorul auto XXX a fost sancționat contravențional cu amendă, în cuantum de 580...

Mai multe articole din aceeași categorie