GFR a cerut suspendarea plății amenzii de 3,49 milioane lei, primită pentru că nu dă acces tuturor operatorilor de transport feroviar în Portul Constanța

Exclusivitate

În iulie anul acesta, Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare operator privat de transport feroviar de marfă din țară, parte din grupul Grampet controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost amendat cu 3,49 milioane de lei de către Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), structură din cadrul Consiliului Concurenței. Compania GFR era acuzată că nu a respectat măsurile impuse de organismul național de reglementare și nu a permis accesul tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii pe care le operează în stația CF Palas din zona Portului Constanța. CNSDF, a decis, în octombrie 2023, ca urmare a unei plângeri a CFR Marfă, ca Grup Feroviar Român SA (GFR) și Trans Expedition Feroviar SRL (TEF) să acorde, în condiții echitabile, nediscriminatorii și transparente, dreptul de acces tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii din stația CF Palas și la serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri. Mai mult, GFR trebuia să publice descrierea infrastructurilor de servicii din stația CF Palas, a serviciilor oferite în cadrul acestor infrastructuri și tarifele percepute, inclusiv informații privind procedura de coordonare și criteriile de prioritizare, pentru maximizarea capacității disponibile. De asemenea, compania trebuia să recalculeze și să publice tarifele pentru serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri. GFR nu a implementat integral măsurile impuse de CNSDF, motiv pentru care a fost sancționat.

GFR a reacționat atunci imediat și a anunțat că va contesta amenda încasată, pe motiv că sancțiunea are ca obiect o speță mai veche care între timp a fost soluționată. „Constatăm cu regret că sancțiunea venită din partea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, are ca obiect o speță veche, care de la momentul semnalării și până în prezent a fost soluționată de Grup Feroviar Român. În urma demersurilor noastre, care au urmat cu strictețe procedura legală de obținere a autorizației de exploatare și timpii de soluționare prevăzuți de aceasta, CFR Marfă are în prezent access pe LFI PALAS, pentru liniile 8-13. Din această perspectivă, considerăm că amenda aplicată nu are corespondent real și ne exprimăm dezamăgirea față de faptul că aceasta ar putea imobiliza fonduri destinate unor viitoare investiții.Având în vedere toate aceste aspecte, Grup Feroviar Român va contesta amenda, va cere suspendarea plății acesteia și va continua să investească în dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor pe care le oferă”, a precizat GFR.

La începutul acestei luni, GFR a chemat în judecată Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), solicitând unui complet de la Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal a Curții de Apel București să suspende executarea actului administrativ Decizia 2/17.07.2024. Următorul termen de judecată a fost stabilit pentru 3 septembrie 2024.

spot_img

Articole recente

Pe ce motiv a scăpat un polițist de la Rutieră de acuzația că ar fi luat mită două perechi de adidași și un pantalon...

Prin rechizitoriul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti din data de 13.05.2021, agentul de poliție XXX a fost trimis...

Mai multe articole din aceeași categorie