Ministerul Justiției a intenționat să achiziționeze un imobil cu destinația de birouri, iar şedinţa finală de atribuire ar fi trebuit să aibă loc în jurul datei de 17 octombrie 2024, conform calendarului estimativ al procedurii de achiziție publică. Era vorba de un imobil necesar desfășurării în condiții optime a activității următoarelor instituții: Autoritatea Națională pentru Cetățenie, Direcția Națională de Probațiune și Institutul Național de Expertize Criminalistice.
Obiectul cererii de oferte formulate de Ministerul Justiției consta în achiziționarea unui imobil cu destinația de clădire de birouri, având o suprafață utilă minimă de 3.700 m² din care:
- Zonă exclusiv de birouri: minimum 1.851,60 m2 utili;
- Sală de conferință 1: 100 persoane;
- Sală de conferință 2: 150 persoane;
- Spații auxiliare compuse din arhive, grupuri sanitare, camere tehnice, camere de servere, cele două săli de consiliu (exclusiv locuri de parcare): minimum 1.848,40 m2 utili (această suprafață include și cele două săli de conferință).
Imobilul trebuia să fie adecvat pentru desfășurarea activităților administrative ale instituțiilor subordonate Ministerului Justiției, asigurând spații suficient de mari și bine echipate pentru birouri, săli de ședință și zone comune. Valoare totală estimată a contractului de achiziție era de 30.896.088,24 lei fără TVA, respectiv 36.766.345,00 lei cu TVA inclus (7.353.269 euro cu TVA). Autoritatea contractantă se angaja să atribuie contractul ofertantului care a depus oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Prețul reprezenta 60% din punctajul total, astfel, punctajul maxim alocat va fi de 60 de puncte pentru prețul cel mai scăzut. Potrivit anunțului, perioada de valabilitate a ofertei era de 150 zile de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor.
Anunţul de participare privind achiziționarea imobilului a fost publicat în 26 iunie 2024, iar la data de expirare a termenului limită (23.07.2024, ora 15:00), Ministerul Justiției a primit o singură ofertă, cea depusă de firma SOFTEX SRL, conform unui răspuns primit din partea instituției, la solicitarea Justnews.
În cadrul procesului de evaluare a ofertelor, comisia desemnată în acest sens a respins recent oferta depusă de către SOFTEX S.R.L., ca fiind neconformă. Astfel, prin raportul procedurii nr. 76/42003/02.08.2024, autoritatea contractantă a decis anularea procedurii de atribuire a contractului de vânzare-cumpărare deoarece nu au existat oferte admisibile. În acest sens, conform prevederilor anunțului de participare nr. 17/42003 din 20.06.2024 și Anexei nr. 1 a Ordinului ministrului justiției nr. 1298/C/30.05.2024 privind aprobarea ”Procedurii interne privind achiziția de bunuri imobile aplicabilă aparatului propriu al Ministerului Justiției”, autoritatea contractantă are obligația de a anula procedura de atribuire a contractului de vânzare-cumpărare dacă nu a fost depusă nicio ofertă/solicitare de participare sau dacă nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă.
- [1] Procedura de atribuire se finalizează prin: (…) b. anularea procedurii de atribuire. Autoritatea contractantă are obligația de a anula procedura de atribuire a contractului de vânzare-cumpărare în următoarele cazuri:
– dacă nu a fost depusă nicio ofertă/solicitare de participare sau dacă nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă
- [2] Procedura de atribuire se finalizează prin: (…) b. anularea procedurii de atribuire. Autoritatea contractantă are obligația de a anula procedura de atribuire a contractului de vânzare-cumpărare în următoarele cazuri:
– dacă nu a fost depusă nicio ofertă/solicitare de participare sau dacă nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă