După aproape 5 ani de judecată, Siveco câștigă un litigiu de 3 milioane de lei cu Ministerul Fondurilor Europene

Exclusivitate

În urmă cu 5 ani, Siveco Romania SA (în prezent Siveco Technology SRL după divizarea din 2021)  a dat în judecată Ministerul Fondurilor Europene (MFE) pentru că nu a semnat un contract de achiziție publică privind implementarea unui sistem informatic integrat în vederea arhivării și gestionării documentelor existente la nivelul MFE.

Operatorul economic, reprezentat de asocierea condusă de Siveco România, a fost declarat câștigător al procedurii de achiziție publică, la data de 16.03.2015. Procedura de licitație a fost lansată la 02.02.2014, dar, după declararea câștigătorului, a urmat un val de contestații, care s-au finalizat abia în octombrie 2015. Ministerul Fondurilor Europene a transmis abia la data de 29.12.2015 prin email un proiect de contract (draft) fără semnătură și ștampilă, având termen de implementare 31.12.2015 ( două zile de la semnare). În martie 14.03.2016, Ministerul Fondurilor Europene informează Siveco Romania SA că refuză încheierea si semnarea contractului, invocând faptul ca „după data de 31.12.2015 nu se mai pot încheia contracte aferente programelor operaționale finanțate în perioada 2007-2013 deoarece cheltuielile din fonduri externe nerambursabile sunt eligibile pana la data de 31.12.2015”.

În cererea de chemare în judecată, consemnată de rolii.ro, Siveco Romania solicita judecătorilor obligarea pârâtului, în calitate de autoritate contractantă, la repararea prejudiciului și obligarea la plata sumei de 1.406.327 lei reprezentând profitul nerealizat, ca urmare a acțiunilor acestuia de a împiedica implementarea contractului de achiziție publică. De asemenea, Siveco România a solicitat obligarea MFE la plata sumei de 113.404 lei, reprezentând cheltuielile suportate cu elaborarea ofertei și obligarea pârâtului la plata sumei de 302.580,43 lei reprezentând cheltuieli efectuate în procedura de atribuire a contractului de achiziție publică, reprezentând servicii de asistență juridică, reprezentare judiciară și consultanță juridică.

Zilele trecute, după aproape 5 ani de procese, Curtea de Apel București a tranșat definitiv acest litigiu:

  • Solutia pe scurt: Admite cererea, astfel cum a fost precizată. Obligă pârâtul să plătească reclamantei, cu titlu de despăgubiri pentru neîncheierea contractului avand ca obiect furnizarea de „servicii de arhivare fizica si servicii de arhivare electronica aferente documentelor elaborate/gestionate in cadrul Ministerului Fondurilor Europene”, următoarele sume: – 2.312.002 lei reprezentând profitul nerealizat al reclamantei; – 170.896 lei reprezentând costuri efectuate cu privire la garanţia de participare la licitaţie (21.400 lei) si costul personalului pentru elaborarea ofertei (149.496 lei); – 302.580,43 lei reprezentând cheltuieli efectuate in procedura de atribuire a contractului de achiziţie publica, reprezentând servicii de asistenta juridica, reprezentare judiciara si consultanta juridica. Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 63259,56 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată reprezentând taxa judiciară de timbru (fond și recurs) și onorariu expert. Definitivă. Pronunţată azi, 16 iunie 2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
spot_img

Articole recente

Parchetul General consideră că lucrătorii poliției judiciare din cadrul DGA pot efectua și în alte cauze, prin delegare, acte de cercetare penală

Ministerul Public a transmis recent Înaltei Curți de Casație și Justiție punctul său de vedere privind cererea de recurs...

Mai multe articole din aceeași categorie