Justnews.ro

La Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Secţia de Combatere a Infracţiunilor Asimilate Infracţiunilor de Corupţie a fost înregistrat dosarul penal nr. 592/P/2019. Procurorii DNA cercetează ”aspectele privind modul de alocare a sumei de 140.000.000 lei pentru majorarea contribuţiei statului la capitalul social al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători C.F.R. Călători – S.A”. Cercetările au fost demarat în baza unui raport de control, întocmit la solicitarea noului ministru al transporturilor, Lucian Bode, imediat după instalarea cabinetului Orban, în noiembrie anul trecut.

Echipa de la Corpul de control al MT a apreciat că utilizarea sumei de 126 milioane lei, acordată de Ministerul Transporturilor, în temeiul prevederitor art. 37 alin.(3) şi (4)  din Legea nr. 50/2019 privind bugetul de stat pentru anul 2019, către Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători C.F.R. Călători S.A., pentru realizarea de <investiţii în continuare> sau <investiţii noi>, în baza <Programului de obiective de investiţii dotări independente cu finanţare din fonduri proprii şi recapitalizare pe anul 2019 pentru central CFR Călători S.A. modificat la data de 05.08.2019 şi SRTFC 1-8>, înregistrat sub nr. DTH2/AN/348/08.08.2019 (anexa nr.14) s-a făcut cu încălcarea dispoziţiilor art. 23 alin. (1) din OUG nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum si alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice”.

Compania CFR Călători S.A. este condusă, de la înlăturarea PSD de la guvernare, de către Dan Marian Costescu (foto). Despre directorul general al CFR Călători SA și fostul ministru al transporturilor în guvernul Cioloș, Justnews a descoperit că a omis să declare, în CV-ul său, faptul că a deținut în trecut o firmă în Marea Britanie – Allied Railway Corporation Limited. Această informație nu s-a regăsit de altfel nici în CV-ul cu care a candidat și apoi a fost selectat și desemnat în funcția de manager privat al companiei de stat CFR SA, în martie 2015. Mai mult, CV-ul lui Dan Marian Costescu era ”înflorit” în câteva rânduri, iar răspunsurile primite atunci de Justnews de la CFR Călători nu au făcut  decât să adâncească și mai mult  nelămuririle:

  • numele firmei la care a declarat că a lucrat Dan Marian Costescu era/este (și în 1993 și în 2020) Sistematic com srl, cu datele de indentificare CUI 3836869 , J34/419/1993 și nu Sistematic, cum se afirma în comunicatul CFR Călători. Domnul Dan Marian Costescu nu avea cum să activeze doar într-un departament al firmei ( intitulat Engineering, vezi comunicatul CFR Călători), fiindcă, potrivit legislației românești,  el conducea toată firma ( respectiv Sistematic com srl), în calitatea sa de administrator ( pînă în data de 5.02.2015).
  • Dan Marian Costescu afirma că în top managementul firmei KEG erau doar doi cetățeni germani. Dacă Dan Marian Costescu spune că NU a fost în top managementul companiei KEG, atunci în ce companie a fost în top management, pentru a fi îndeplinită condiția numărul 4 din criteriile obligatorii de recrutare și selecție a managerului privat al CFR SA (prezentate mai sus) respectiv  *o experiență de minim doi ani în top managementul unei companii cu cifră de afaceri mai mare de 100 milioane de euro* ?
  • Procesul de selecție pentru boardul companiei CFR SA la care a participat Dan Marian Costescu a presupus îndeplinirea cumulat a mai multor criterii obligatorii ( revedeți anunțul CFR SA: au fost 6 criterii obligatorii de recrutare și selecție) și alte criterii, mai puțin importante, ce constituiau avantaje. Și totuși, de ce și cine a decis ca domnul Dan Marian Costescu să fie selectat ca manager privat al CFR SA în 2015, în cazul în care nu  îndeplinea vreunul dintre cele 6 criterii obligatorii?

Articolul pe larg aici.

 

Alte articole