Disputa dealerilor Ferrari și Aston Martin cu autoritățile, privind exproprierile pentru metroul de Otopeni, ajunge și la Curtea Constituțională

Exclusivitate

Disputa dealerilor Ferrari și Aston Martin cu Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, legată de anularea HG 906/2022 privind exproprierile pentru metroul spre Otopeni, a ajuns și la Curtea Constituțională, după o decizie în acest sens luată la sfârșitul anului trecut de judecătorii Curții de Apel București:

  • Solutia pe scurt: Admite cererea reclamantelor privind sesizarea Curţii Constituţionale a României cu excepţia de neconstituționalitate a dispoziţiilor art. 22 alin. 1 din Legea nr. 255/ 2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local. Dispune sesizarea Curţii Constituţionale a României cu excepţia de neconstituționalitate a dispoziţiilor art. 22 alin. 1 din Legea nr. 255/ 2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, invocată de reclamante în raport de dispoziţiile art. 1 alin. 4 şi alin. 5, art. 21 alin. 1, alin. 2 şi alin 3, art. 24 din Constituţia României. Respinge ca neîntemeiată cererea reclamantelor privind suspendarea judecării cauzei până la soluţionarea de către Curtea Constituţională a României a excepţiei de neconstituționalitate. Acordă termen pentru continuarea judecării cauzei la data de 28.03.2024 C 13 Fond ora 13.00 cu citarea părţilor Cu cale de atac odată cu fondul în ceea ce priveşte soluţia de respingere a cererii de suspendare a judecării cauzei. Pronunţată azi, 21.12.2023 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

British Motors EEC Limited şi Forza Rossa Holding Limited, reprezentanți exclusivi ai Ferrari și Aston Martin în România și în regiunea Europei de Sud-Est, solicită judecătorilor anularea Hotărârii Guvernului nr. 906/2022 privind suplimentarea pe anul 2022 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6: 1 Mai–Otopeni)”.

În paralel s-a derulat un alt proces, în care avocații celor două reprezentanțe auto au cerut doar suspendarea HG privind exproprierile pentru metroul de Otopeni. Litigiul a ajuns până la Înalta Curte de Casație și Justiție, după ce instanța de fond ( Curtea de Apel București), în decembrie anul trecut, a respins cererea formulată de dealerii Ferrari și Aston Martin în România ca neîntemeiată. O soluție definitivă în acest proces a fost pronunțată luna trecută:

  • Detalii soluţie: Respinge recursul declarat de reclamantele British Motors EEC Limited şi Forza Rossa Holding Limited împotriva Sentinţei civile nr. 2369 din 16 decembrie 2022 pronunţate de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată astăzi, 8 decembrie 2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

Ce prevede HG 906/2022

Publicația Club Feroviar a scris că prin HG 906/2022 s-a actualizat lista imobilelor de expropriat, dar și valorile aprobate pentru trecerea terenurilor în proprietatea Metrorex. Față de ultimele valori luate în calcul, cele din 2017, sumele prevăzute au ajuns aproape duble. Astfel, Hotărârea de Guvern realoca suma de 62,8 milioane lei aprobată inițial prin HG 496/2017 și o suplimenta cu alți 52,26 milioane lei. Suma rezultată după întocmirea noului raport de evaluare la nivelul anului 2022 era de 115.092.501 lei. Evaluarea a fost realizată în luna martie 2021 cu actualizare la anul 2022, de către evaluatorul autorizat ANEVAR, Cucoară Cristian-Constantin, potrivit notei de fundamentare a proiectului de HG.

Cine mai face parte din „lumea bună” ce deține imobile ce ar putea fi expropriate pentru metroul de Otopeni, aflați din articolul publicat de Club Feroviar.

spot_img

Articole recente

Primăria Constanța a eșuat în încercarea de a recupera 4,5 milioane de dolari din prejudiciul suferit prin retrocedările lui Radu Mazăre

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Tribunalului Constanţa la data de 01.04.2021, reclamantul UAT Mun.Constanţa, prin...

Mai multe articole din aceeași categorie