Curtea de Apel București admite contestația formulată de Mario Iorgulescu, fiul șefului LPF și retrimite cauza la Tribunalul București

Exclusivitate

Curtea de Apel București a decis luni, 6 aprilie, ca Tribunalul București să judece din nou mandatul de arestare preventivă în lipsă emis în urmă cu o lună, pe numele inculpatului Mario Iorgulescu, de către judecătorul de drepturi și libertăți de la TMB, Tudorel Zgondea.

Soluția pe scurt: …admite contestația formulată de inculpatul Iorgulescu Gino Mario împotriva încheierii de ședință din data de 5.03.2020, pronunțată de judecătorul de drepturi și libertăți de la Tribunalul Municipiului București.  – secția I Penală. Desființează incheierea atacată și dispune rejudecarea cauzei de catre judecatorul de drepturi și libertăți de la Tribunalul Bucuresti, secția I Penală…. Definitivă.

Completul CAB care a judecat luni contestația fiului șefului  Ligii Profesioniste de Fotbal împotriva măsurii arestării preventive a fost format din judecătoarele Cristina Craiu (președintele Completului) și Mihaela Niță.

Mandatul de arestare preventivă în lipsă a fost emis anterior de către Tribunalul București sub acuzația de omor ( art.188 CP) și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe (articolul 336 CP). Inițial, Mario Iorgulescu a fost pus sub acuzare pentru săvârșirea infracțiunilor de ucidere din culpă și conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substanțe, pentru ca, în 23 ianuarie 2020, să fie schimbată încadrarea juridică a faptelor în infracțiunile de omor și conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe.  Dacă va fi găsit vinovat de infracțiunea de omor, Mario Iorgulescu riscă o pedeapsă cu închisoarea de la 10 la 20 de ani și interzicerea exercitării unor drepturi.

Filmul serii dinaintea accidentului, potrivit martorilor

JustNews a refăcut filmul serii dinaintea groaznicului accident. Astfel, anchetatorii, pe baza mărturiilor unor persoane apropiate lui Mario Iorgulescu, au stabilit că, la data de 7 septembrie 2019, acesta a participat la o petrecere în satul Gulia, comuna Tărtășești, jud. Dâmbovița. El a sosit la petrecere în jurul orei 17:00 – 18:00 la volanul autoturismului Aston Martin, pe care l-a parcat în curtea imobilului. Martorii spun că, la petrecere, Mario Iorgulescu ar fi consumat vin cu apă minerală. O fostă iubită a lui Mario Iorgulescu a precizat că acesta nu se afla în stare de ebrietate pentru că mâncase.  Niciunul dintre martori nu l-a văzut plecând cu mașina sa, cel mai probabil între orele 00:00 – 01:00. În schimb,  unul dintre martori a declarat că a vorbit la telefon cu suspectul (după plecarea acestuia de la petrecere) și că acesta i-ar fi spus că se află la o partidă de poker.  Procurorii mai susțin că Mario Iorgulescu, atunci când a decis să plece spre un club din Parcul Herăstrău,  era într-o criză acută de gelozie și într-o stare de furie, determinată de decizia prietenei sale de a petrece separat noaptea, într-un club bucureștean. Procurorii au ajuns la această concluzie după ce au stat de vorbă cu prietena lui Mario Iorgulescu, care se afla în clubul bucureștean, alături de o altă persoană.

Filmul accidentului, în varianta martorilor

Procurorii au refăcut și clipele de dinaintea devastatorului impact în care și-a pierdut viața un tînăr de 24 de ani, pe baza a depozițiilor unor  martori. Astfel, la intrarea în Capitală, spre Șoseaua Chitilei,  Mario Iorgulescu ar fi avut o șicanare în trafic cu un taximetrist. El a declarat anchetatorilor că autoturismul, de culoarea roșie, i-a făcut semne cu faza lungă să se dea de pe banda a 2-a, după care l-a depășit pe dreapta, apoi s-a poziționat în față și l-a șicanat, frînând repetat. Taximetristul , care a încercat să se țină după mașina suspectului, își mai amintește că a auzit apoi motorul turat, un scârțâit de roți și a observat cum autoturismul Aston Martin ar fi trecut pe culoarea roșie a semaforului de la intersecția dintre Șoseaua Chitilei cu str. Teodor Neagoe. Mașina suspectului a început apoi să meargă în zig-zag, după care s-a auzit o bubuitură, urmată de o lumină puternică.

Cealaltă mărturie îi aparține unui prieten apropiat al victimei Vicol Daniel Andrei (cei doi se întorceau spre domiciliile lor, în mașini separate, de la un priveghi ce a avut loc în zona Gării de Nord). El a spus că, la semaforul de la capătul tramvaiului 45, ultimul semafor înainte de locul coliziunii, mașina Audi , aparținând victimei, a plecat prima de la intersecție, urmată fiind de mașina sa.  Cele două mașini ar fi circulat, una în spatele celeilalte, avînd o viteză de aproximativ  40 – 50 Km/h. Martorul a văzut la un moment dat farurile unei mașini care venea pe de pe contrasens cu o viteză foarte mare spre sensul lor de mers. Vicol Daniel-Andrei ar fi încercat să o evite, mașina sa virând puțin dreapta spre trotuar, dar nu suficient de mult încât să poată evita vehiculul ce venea din sens opus. Prietenul victimei și-a mai amintit că, imediat după coliziune, a oprit, a ieșit din autovehiculul său  și s-a deplasat  la mașina Audi cu intenția de a-l scoate pe Vicol Daniel-Andrei de acolo. El a observat cum o femeie, care spunea că e asistentă, s-a apropiat, i-a pus mâna la gât lui Vicol Daniel-Andrei, declarînd celor prezenți că acesta era deja mort.

Ce au constatat procurorii

Mașina condusă de inculpatul Iorgulescu Gino-Mario –  marca Aston Martin model DBS – a pătruns pe culoarea rosie a  semaforului cu viteza de  145km/h,în intersecția dintre  Șos. Chitilei  și str. Teodor  Neagoe,  a accelerat până la 162 de km/h, în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda întâi, și a urcat apoi cu partea stângă pe un scuar. Inculpatul a apăsat apoi la maximum pedala de accelerație a bolidului, pătrunzând pe contrasens, la ora 03:02:39, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism, marca Audi, condus de un bărbat, care a decedat pe loc. Procurorii mai susțin că, din momentul în care a pătruns în intersecție pe culoarea roșie a semaforului, Mario Iorgulescu nu a mai acționat frâna, iar in momentul coliziunii, pedala de accelerație era apăsată la maximum.  Procurorii concluzionează că, procedând în acest mod, inculpatul Mario Iorgulescu a fost indiferent față de urmările acțiunilor sale, pe care le-a prevăzut, punând în pericol participanții la trafic, lăsînd producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului și ucigînd-o astfel pe victimă cu intenție indirectă.

Potrivit documentelor puse la dispoziția instanței de către anchetatori, Mario Iorgulescu, în timpul în care s-a aflat la volan, ar fi avut o alcoolemie mult peste limita legală și se mai afla și sub influența cocainei. Astfel,  „buletinul de analiză toxicologică nr……. a stabilit că la data de 08.09.2019, Iorgulescu Gino-Mario avea o concentrație de 1,96 g/l alcool pur în sânge la ora 05.06 și o concentrație de 1,76 g/l alcool pur în sânge la ora 06.06, iar mostra de urină recoltată de la acesta la data de 08.09.2019, ora 05.42, testată cu metoda testului imunologic rapid, a furnizat rezultatul „pozitiv pentru cocaină”, a declarat după producerea accidentului  un reprezentant al Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1. Lui Mario Iorgulescu i-au fost aduse la cunoștință acuzaţiile ce i se aduc în dosar, i s-a oferit posibilitatea să dea o declarație, însă acesta ar fi uzat de dreptul de a nu da declarații, ne-au declarat surse judiciare.  Potrivit unor informații apărute în presă, Mario Iorgulescu s-ar afla în prezent internat într-o clinică din nordul Italiei. El a fost externat din Spitalul Elias din Capitală, pe 23 septembrie 2019, în urma demersurilor făcute de familia sa, cu toate că nu a avut recomandarea doctorilor.  Din data de 6 martie 2020, Mario Iorgulescu figurează pe site-ul Poliției Române pe lista urmăriților general https://www.politiaromana.ro/ro/persoane-urmarite/iorgulescu-gino-mario

 

spot_img

Articole recente

Șefa Camerei Notarilor Publici București va fi, de anul viitor, președintele Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România

Uniunea Natională a Notarilor Publici din România (UNNPR) va avea, de la 1 ianuarie 2026, o nouă conducere. Va...

Mai multe articole din aceeași categorie