Oficiul Național al Registrului Comerțului a anunțat, într-un comunicat postat pe site-ul instituției, că, de la momentul lansării (26 iulie 2024) și până în prezent (19 august 2024), în noul sistem informatic au fost înregistrate în total 154.746 de solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin noul portal online s-au depus 93.997 solicitări. Dintre solicitările primite online, 82.675 solicitări au fost soluționate automat, fără intervenția operatorului uman (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali).
Diferența de solicitări – și online și fizic – necesită intervenția angajaților ONRC pentru procesare, soluționare, înscriere în registrul comerțului – moment de la care se face opozabilitatea față de terți și informațiile devin publice și disponibile prin portalul de servicii online, editare și eliberare documente de înregistrare. Un număr de 14.489 de cereri de înmatriculare, înregistrare mențiuni, radiere firmă au fost soluționate de către registratorii de registrul comerțului (38%), un număr de 9.683 de cereri se află în soluționare de către registratorii de registrul comerțului (25%) (din care un număr de 4.742 de cereri sunt amânate pentru asigurare conformitate documente de către solicitanți (50%)), un număr de 12.724 de cereri sunt în procesare urmând a fi soluționate de către registratorii de registrul comerțului (33%), iar un număr de 1.494 de cereri sunt înregistrate urmând a intra pe fluxul operațional (4%). În comunicat se mai menționează că, pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor beneficiarilor, în perioada 15 – 16 august 2024, la nivelul ONRC – ORCT s-au desfășurat activități de procesare cereri de înregistrare în vederea soluționării acestora de către registratorii de registrul comerțului pentru a recupera din cererile de înregistrare depuse, precum și suport pentru sistemul informatic de către salariați care și-au manifestat disponibilitatea în conformitate cu prevederile Codului Muncii.
Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, o nouă platformă IT, care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Investiția a costat în total 187 de milioane de lei (circa 39 milioane de euro). La data lansării oficiale, premierul Marcel Ciolacu a lăudat noua platformă, deși aceasta nu era accesibilă nici măcar pentru bănci, pentru a verifica actualizarea datelor unei firme aflate într-un proces de creditare sau pentru emiterea unui nou card. În timpul testării și securizării platformei, breșele de securitate au fost atât de mari încât nu doar CNP-urile erau vizibile, ci și contractele de închiriere ale firmelor, a dezvăluit jurnalistul Marian Păvălașc în Economedia. Una dintre firmele care l-au dezvoltat susține că problemele s-au datorat complexității proiectului, faptului că au apărut situații atipice la utilizarea în masă, că s-au acumulat solicitări din perioada în care serviciile ONRC nu au funcționat și că problemele sunt în curs de rezolvare. Ministrul Justiției, Alina Gorghiu, a declarat pentru Economedia că, dacă problemele cu noul portal informatic al Registrului Comerțului (ONRC), instituție aflată în subordinea ministerului, nu vor fi remediate, va cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC, Valentina Burdescu. Registrul Comerțului a transmis la solicitarea Economedia că a achitat integral sumele din contractele pentru noul portal online, ce însumează aproape 40 de milioane de euro.