În decembrie 2020, reclamanta Hyundai Motor Company, în contradictoriu cu pârâţii MATRIZE Handels GMBH și Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM), se adresează Tribunalului București, căruia îi solicită, ca prin hotărârea ce va pronunţa:
- Să constate că pârâta MATRIZE Handels-Gmbh, este decăzută din drepturile conferite desemnării mărcii internaţionale PALISAD pentru neuz, cu privire la produsele cuprinse în clasa 12 pentru care această marcă a fost înregistrată şi anume: roabe; cărucioare; cărucioare pentru bagaje; cărucior de curăţat; role pentru cărucioare (vehicule); segment de frână pentru vehicule; plase pentru bagaje pentru vehicule
- Să declare pârâta MATRIZE Handels-GmbH decăzută din drepturile conferite asupra asupra desemnării României a mărcii internaţionale PALISAD pentru neuz, cu privire la produsele cuprinse din clasa 12 pentru care această marcă a fost înregistrată.
- Să oblige pârâta MATRIZE Handels-GmbH la plata cheltuielilor de judecată.
În motivarea consemnată de rejust.ro, Hyundai Motor Company a arătat că a formulat la data de 06.08.2020 o cerere de marcă pentru marca „PALISADE”, solicitând protecţie pentru produse din clasa 12: automobile; vehicule utilitare sportive; roţi de vehicule; piese şi componente pentru automobile. Hyundai a argumentat că în ultimii 5 ani pârâta MATRIZE Handels-GmbH, care a înregistrat marca „PALISAD” la data de 3.04.2012, pentru produsele din clasa 12, nu a mai folosit marca „PALISAD” cu element figurativ pentru aceste produse. Drept urmare, susține reclamanta, consumatorii nu ar avea cunoştinţă de marca pârâtei. Reclamanta Hyundai Motor Company ar urmări astfel decăderea titularului Matrize Handels GmbH din drepturile conferite de marca Palisad, invocându-se lipsa utilizării efective a mărcii pe o perioadă de 5 ani pe teritoriul României, pentru clasa 12 de produse.
În replică, pârâta MATRIZE Handels GmbH a explicat instanței că produsele marca Palisad, aflate în catalogul World of Hand Tools, apar ca fiind comercializate în perioada supusă atenției de către reclamantă, pe platforme electronice de comercializare precum toolsworld.com, cel.ro , emag.ro si altex.ro.
În decembrie 2021 Tribunalul București a respins cererea reclamantei ca neîntemeiată. Soluția a fost atacată de reclamantă cu apel, iar la sfârșitul lunii trecute, Curtea de Apel București a schimbat în tot sentința și a dat câștig de cauză companiei Hyundai:
- Solutia pe scurt: Admite apelul. Schimbă în tot sentinţa atacată, în sensul că: Admite cererea introductivă. Decade pârâta din drepturile conferite pe teritoriul României de marca internaţională nr. 998676 „PALISAD” cu privire la produsele cuprinse în clasa 12 pentru care această marcă a fost înregistrată. Obligă intimata la plata către apelantă a sumelor de 7.500 lei, onorariul redus ai consilierilor juridici şi în proprietate intelectuală, 450 lei, taxe judiciare de timbru, şi 597,98 lei şi 35 EUR (plătibili în lei la cursul BNR din ziua plăţii), cheltuieli de traducere, cu titlu de cheltuieli judiciare din primă instanţă şi apel. Cu recurs în 30 de zile de la comunicare. Recursul se va depune la Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a IV-a Civilă. Pronunţată azi, 24.05.2023, prin punerea soluţiei la dispozi?ia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.