Compania CFR SA va fi obligată să plătească 2,2 milioane de lei, după ce a pierdut definitiv un proces care s-a judecat la Curtea de Apel București. CFR SA a fost dată în judecată în 2015, în perioada în care la conducerea companiei se afla actualul director general al CFR Călători, Dan Marian Costescu, de către asocierea de firme SC SFERA EXPERT CONSTRUCT SRL – LEONHARD WIESS RO SRL – ISAFT SRL, lider fiind SC SFERA EXPERT CONSTRUCT SRL.
Potrivit hotărârii instanței, pârâta CFR SA este obligată la plata sumei de 2.269.338,4 lei din care:
-suma de 1.731.275,63 lei reprezentând cheltuieli directe, indirecte, profit şi costuri suplimentare,
-TVA aferent în sumă de 328.942,3 lei,
-suma de 209.120,55 lei reprezentând dobândă legală pe perioada 01.09.2015 până la 30.11.2019.
CFR SA va fi obligată și la plata dobânzii legale aferente sumei de 2.269.338,4 lei și de la data de 01.12.2019 până la executarea efectivă a obligaţiei de plată a sumei menţionate, precum și la plata sumei de 14.294,20 lei cheltuieli de judecată.
Asocierea de firme SC SFERA EXPERT CONSTRUCT SRL – LEONHARD WIESS RO SRL – ISAFT SRL a fost reprezentată în această cauză de S.C.A DUŢULESCU ŞI ASOCIAŢII.
CFR SA a fost dată în judecată în legătură cu contractul pentru modernizarea staţiei CF Giurgiu Oraş, contract atribuit în septembrie 2011 prin licitaţie deschisă internaţională asocierii de firme SC SFERA EXPERT CONSTRUCT SRL – LEONHARD WIESS RO SRL – ISAFT SRL, lider fiind SC SFERA EXPERT CONSTRUCT SRL. Valoarea totală a contractului era de 11.708.575,88 lei fără T.V.A. Contractul a fost finanţat de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69.25% şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30.75%. Lucrările de modernizare au avut drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare a staţiilor şi asigurarea serviciilor pentru călători conform standardelor europene, fiind respectate prevederile normelor UIC 413 şi 140:
- consolidarea clădirii de călători;
- recompartimentarea spaţiilor clădirii de călători;
- refacerea finisajelor interioare şi exterioare;
- refacerea peroanelor, copertinelor, trecerilor la nivel;
- refacerea dispozitivului de linii;
- refacerea completă a instalaţiilor sanitare, electrice, termice şi de telecomunicaţii;
- sistematizarea pieţei gării.
Modernizarea staţiei de cale ferată Giurgiu Oraş era cuprinsă în proiectul „Modernizarea unor staţii de cale ferată din România”. Autoritatea de Management a fost Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar Autoritatea Contractantă CNCF ”CFR” – SA.
foto: youtube.com