Compania CFR SA a pierdut joi, 30 iulie, procesul de la Curtea de Apel București, în care 5 companii îi solicitau plata unor pretenții în valoare de peste 24 milioane de lei.
Solutia pe scurt: Admite cererea. Obligă pârâta să achite reclamantei suma de 24.087.822,65 lei, reprezentând pretenţii datorate în temeiul contractului nr.23/15.02.2012. Definitivă. Pronunţată, azi, 30 iulie 2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei.
Cele 5 companii cărora CFR SA urmează să le achite banii sunt: Alstom Transport SA, Swietelsky Baugesellschaft MBH, Astaldi SPA, Euroconstruct Trading 98 SRL si Dafora SA. Firmele respective au fost reprezentate în instanță de casa de avocatură Tuca Zbarcea & Asociatii.
Suma de 24 milioane de lei reprezintă pretenţiile solicitate companiei CFR SA și datorate în temeiul contractului nr.23/15.02.2012, ce viza reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h.
Banii au reprezentat contravaloarea cantității de materiale/deșeuri (33.157,81 tone sol) decontaminate și neachitate pe Tronsonul 1: Frontieră-Curtici-Arad-Km 614, așa cum menționa art. 12.3 din Contract. Potrivit documentului, cantitatea necesară a fi decontaminată fusese inițial estimată la 4.500 t sol și 4.692,5 mc piatră spartă (circa 11.262 t), total 15.762 tone material contaminat. În momentul efectuării operațiunilor, din rezultatele analizelor de sol și piatră spartă, , s-a constatat însă că ar fi necesară decontaminarea unei cantități mult mai mari – 79.177,25 tone material contaminat amestec sol și piatră spartă.
Din cantitatea totală de 79.177,25 tone material contaminat amestec sol și piatră spartă, 45.207,22 t sol + piatră spartă au fost deja decontaminate, potrivit certificatelor de valorificare/eliminare finală vizate de către APM Arad; din cantitatea totală decontaminată, 45.207,22 t, a fost achitată cantitatea de 12.049,41 t – 5563.2 t sol si 2702.59 mc – adică 6486.21 tone; cantitatea de 33.157,81 tone sol decontaminat, neachitată de către CFR SA, a făcut obiectul procesului pierdut, în cele din urmă, de compania care administrează rețeaua de căi ferate din România.