Conducerea Baroului București a adoptat, în ședința din 18 februarie 2025, Hotărârea nr.3 ce vizează asigurarea disciplinei repartizării automate a cauzelor prin intermediul programului informatic de repartizare aleatorie a avocaţilor înscrişi în Registrul de Asistenţă Judiciară.
Astfel, ținând cont de numărul crescut de refuzuri/lipsă răspuns din partea avocaților înscriși în Registrul de Asistență Judiciară desemnați aleatoriu pentru preluarea cauzelor, Consiliul Baroului București a decis să modifice art. 1 din dispozitivul Hotărârii Consiliului Baroului Bucureşti nr. 01/19.01.2021, care va avea, în consecință, următorul conţinut: „Avocaţii care înregistrează mai mult de 40 de refuzuri în 4 luni, fără motive întemeiate, vor fi suspendaţi 1 an din Registrul de Asistenţă Judiciară, reînscrierea putând fi realizată numai după împlinirea termenului, la cererea expresă a acestora, cu ponderarea veniturilor in vederea desemnării prin sistemul informatic”.
În Hotărârea 3/18.02.2025 se mai precizează că dispoziţiile hotărârii se aplică începând cu data de 1.03.2025, prin prezentarea lunară de către Conducătorul Serviciului de Asistentă Judiciară a evidenţelor refuzurilor nemotivate acumulate.