Avocații sunt rugați să semnaleze până la data de 30.09.2024, pe adresa de email onrc@baroul-bucuresti.ro, aspecte si propuneri legate de dificultățile generate de noul sistemul sistem IT al Oficiului Național al Registrului Comerțului, în vederea identificării și centralizării tuturor problemelor care apar în activitatea legată de digitalizarea Registrului Comerțului, pentru a putea direcționa către conducerea ONRT toată problematica în discuție, se arată într-o adresă postată pe site-ul Baroului București.
Registrul Comerțului are, începând de la 1 august, o nouă platformă IT, care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Investiția a costat în total 187 de milioane de lei (circa 39 milioane de euro). La data lansării oficiale, premierul Marcel Ciolacu a lăudat noua platformă, deși aceasta nu era accesibilă nici măcar pentru bănci, pentru a verifica actualizarea datelor unei firme aflate într-un proces de creditare sau pentru emiterea unui nou card. În timpul testării și securizării platformei, breșele de securitate au fost atât de mari încât nu doar CNP-urile erau vizibile, ci și contractele de închiriere ale firmelor, a dezvăluit jurnalistul Marian Păvălașc în Economedia. Una dintre firmele care l-au dezvoltat susține că problemele s-au datorat complexității proiectului, faptului că au apărut situații atipice la utilizarea în masă, că s-au acumulat solicitări din perioada în care serviciile ONRC nu au funcționat și că problemele sunt în curs de rezolvare. Registrul Comerțului a transmis la solicitarea Economedia că a achitat integral sumele din contractele pentru noul portal online, ce însumează aproape 40 de milioane de euro.
După cum susține ONRC, noul portal de servicii on-line este o componentă (interfață) a sistemului informatic integrat al ONRC dezvoltat prin proiectul ”Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat și interoperabil destinat asigurării serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viață (ONRC V2.0)”. Sistemul informatic integrat al ONRC asigură Registrul Comerțului, Buletinul Procedurilor de Insolvență, Registrul Beneficiarilor Reali, Registrul Litigiilor, Registratura, Portalul de servicii on-line la nivel național, în cadrul proiectului fiind dezvoltate aceste componente alături de alte componente de ordine tehnic de natură să asigure funcționarea sistemului și transpunerea pe noi tehnologii. În noul sistem informatic s-au înregistrat 318.611 de solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin portalul de servicii on-line 209.914 de solicitări, din care s-au soluționat automat fără intervenția operatorului uman, 156.186 de furnizări de informații din registrul comerțului, 17.737 de furnizări de informații din registrul beneficiarilor reali, 11.521 de rezervări denumire firmă.