A devenit operațional serviciul de depunere a diferitelor documente prin intermediul site-ului propriu al Înaltei Curți de Casație și Justiție

Exclusivitate

Înalta Curte de Casație și Justiție a anunțat operaționalizarea serviciului de depunere electronică a cererilor, înscrisurilor și a altor documente adresate Înaltei Curți prin intermediul noului său website – www.iccj.ro. Aplicația este disponibilă începând cu data de 19.11.2021, pentru toate Secțiile Înaltei Curți de Casație și Justiție, precum și pentru Completurile de 5 judecători, prin accesarea secțiunii ÎCCJ Digital – Dosar electronic. Aplicația este gratuită și permite depunerea de documente care sunt transmise și atașate direct, inițial electronic, iar ulterior fizic, la oricare dintre dosarele aflate pe rolul instanței supreme. Pentru folosirea acestui serviciu este necesară completarea formularului disponibil pe site, utilizatorii fiind rugați să consulte instrucțiunile de utilizare a acestuia.

Prin operaționalizarea posibilității de depunere a diferitelor documente prin intermediul site-ului propriu, Înalta Curte de Casație și Justiție urmărește îmbunătățirea liberului acces la justiție al cetățenilor, în special în contextul pandemiei de COVID-19, diminuarea costurilor presupuse de procedurile judiciare pentru cetățeni și reprezentanții acestora, dar și diminuarea duratei de soluționare a cauzelor, prin eliminarea incidentelor procedurale legate de transmiterea, înregistrarea și primirea la dosar a diverselor cereri și documente.

Începând cu data de 01.02.2022, activitatea de primire în format electronic a tuturor actelor adresate Înaltei Curți de Casație și Justiție va fi centralizată în cadrul aplicației informatice sus-menționate. Totodată, în cadrul formularului de utilizare a acestui serviciu este disponibilă și posibilitatea de înrolare în cadrul aplicației de comunicare electronică a actelor de procedură (TDS), care permite comunicarea citațiilor, a hotărârii judecătorești în format integral și a altor acte de procedură sau documente depuse de către părți către toți participanții la proces, în format electronic, prin e-mail, asigurând astfel celeritatea desfășurării procesului.

Începând cu aceeași dată, 19.11.2021, este disponibil prin intermediul site-lui ÎCCJ și serviciul de depunere electronică a petițiilor și a cererilor întemeiate pe dispozițiile Legii 2 nr.544/2001, care permite transmiterea instantanee a petițiilor și a cererilor întemeiate pe dispozițiile Legii nr.544/2001, care permite transmiterea instantanee a petițiilor și a cererilor depuse de către cetățeni către compartimentul specializat al instanței supreme.

Avantajele utilizării de către cetățeni a serviciului de depunere electronică a cererilor, înscrisurilor și a celorlalte documente prin intermediul paginii web a Înaltei Curți de Casație și Justiție:

  • – primirea cvasi-instantanee la instanță a documentelor, fiind eliminate timpul de așteptare și incertitudinile legate de utilizarea în acest scop a serviciilor poștale/de curierat;
  • – eliminarea, pentru părți și reprezentanții lor, experți etc. a cheltuielilor presupuse de deplasarea la serviciile de registratură ale Înaltei Curți de Casație și Justiție pentru depunerea personală de cereri, documente, petiții etc;
  • – transmiterea documentelor oricând, 24/24, 7 zile pe săptămână, fără a mai fi necesară încadrarea în programul de lucru cu publicul al compartimentelor de arhivă/registratură;
  • – o mai bună protecție a datelor cu caracter personal conținute în cuprinsul documentelor transmise;
  • – primirea unei confirmări automate din partea sistemului informatic, pentru dovedirea depunerii documentelor cu respectarea eventualelor termene procedurale;
  • – posibilitatea transmiterii cererilor/petițiilor sau a altor documente care necesită semnătură sub semnătură digitală autorizată sau sub semnătură olografă (prin semnarea de către parte a documentului în format fizic și, ulterior, scanarea acestuia);
  • – reducerea duratei de soluționare a cauzelor și accelerarea desfășurării procedurilor judiciare, în special prin utilizarea acestui serviciu concomitent cu serviciul de transmitere în format electronic, prin e-mail, a actelor de procedură și aplicația dosar electronic.
spot_img

Articole recente

De la 1 Mai 2025, onorariile pentru oficii vor crește, având la bază indicele de inflație publicat de Institutul de Statistică

Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a anunțat, într-un comunicat, semnarea, în data de 15 aprilie 2025, a...

Mai multe articole din aceeași categorie