Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu sediul în Bucureşti, bdul. Libertății nr. 14, sector 5, a anunțat recent că organizează procedura de numire în următoarele funcții de conducere:
- Procuror șef adjunct secție – Secția de Resurse Umane și Documentare
- Procuror șef serviciu – Secția de Urmărire Penală – Serviciul de urmărire penală
- Procuror șef serviciu – Secția Judiciară – Serviciul de recursuri în interesul legii
- Procuror șef serviciu – Serviciul de îndrumare și control
- Procuror șef birou – Secția de Urmărire penală-Biroul de combatere a infracțiunilor de corupție și de serviciu
- Procuror militar șef birou – Secția Parchetelor Militare – Biroul de documente clasificate
Pot participa la procedura de numire indicată mai sus procurorii care îndeplinesc următoarele condiţii:
- a) nu au fost sancționați disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare;
- b) au o vechime minimă de 12 ani în funcția de procuror sau judecător și au dreptul, potrivit legii, să funcționeze la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
- c) au obținut calificativul “foarte bine” la ultima evaluare.
Vechimile prevăzute la punctul b) trebuie să fie îndeplinite până la data corespunzătoare ultimei zile, inclusiv a termenului de depunere a candidaturilor – 30.05.2025, fiind luată în considerare la calculul vechimilor și perioada cât persoana a fost auditor de justiție (art.128 alin. 2 și art.294 alin. 2 din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor, cu modificările și completările ulterioare).
Cei interesați își pot depune candidaturile la Cabinetul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, până cel târziu la data de 30 mai 2025, ora 16,00, împreună cu următoarele înscrisuri:
- curriculum vitae;
- declarațiile prevăzute de art. 144 alin.3 din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor, cu modificările și completările ulterioare;
- un proiect privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere, în format electronic;
- orice alte înscrisuri considerate relevante.